søndag, juni 21, 2009

Har du hørt? Sommerens offisielle drikk er limonade!

Nå er sommeren offisielt i gang. På begynnelsen av hver sommer stiller jeg meg alltid følgende spørsmål:

Hva blir trendene denne sommeren? Hva kommer folk til å høre på, hvordan kommer folk til å gå kledd og hva kommer man til å prate om underveis?

Mitt eget svar lyder: stort sett det samme som før.

Med ett unntak:

Limonaden har gjort sitt inntog. Det er dette som blir snakkisen og drikkisen denne sommeren.

Nå, her kommer alt du trenger å vite for å lage denne friske drikken - som redder deg fra både å være edru og varm på èn og samme tid. (Takk til Per Steinar som viste meg at dette er godt for ca en måned siden.)

Ingredienser:
  • Sitroner, mange - ca 8 er fint.
  • Sukker, litt - ca en spiseskje sukker pr. sitron er en regel jeg har smakt meg fram til.
  • Vann, en stor gryte.
  • Masse isbiter.
  • En helflaske med Jack Daniel's.
Skrell og skiv sitronene og kast dem sammen med sukkeret i det kokende vannet. La det koke i ca 10 minutter.

Når det er ferdig kokt bruker du en sil og fjerner sitronene. Fyll en mugge med isbiter og ha oppi endel whiskey. Så har du oppi limonaden. (Dette blir kaldt med en gang.) Kutt til en sitronskive som garnityr, sett den på kanten av glasset eller hiv den oppi.

Denne drikken har sågar sitt eget soundtrack - og sammen med den whiskeybaserte ganeleskeren definerer dette sommeren 2009 for gutta bak bloggen. (Så koselig, agitt.)


Testimonials fra limonadedrikkere:

"Herregud så leskende."
"Perfekt, ass."
"Dette smaker sommer."
"Kanskje det funker med rom også?"

Testimonials fra soundtracklyttere:

"Jeg visste ikke at jeg ville høre dette før du satt det på."
"Perfekt, ass."
"Dette er et perfekt øyeblikk."
"Har du noe med han karen vi hånet på Mono den gangen?"

2 kommentarer:

  1. Må si det var rådigg

    SvarSlett
  2. Anbefaler å ha med 10 liter vann i tillegg neste gang, for å unngå dehydrering.

    SvarSlett